Voorwaarden
1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, behandelingen en transacties tussen Beauty Trend Utrecht en haar cliënten, tenzij hiervan uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen van Beauty Trend Utrecht
1. De medewerkers van Beauty Trend Utrecht voeren alle behandelingen uit naar beste inzicht, kennis en vakmanschap.
2. De cliënt verstrekt alle informatie die relevant kan zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig en volledig aan de medewerker.
3. Beauty Trend Utrecht is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook die ontstaat doordat de cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt.
4. Indien een behandeling wordt gewijzigd, zal de medewerker de cliënt vooraf informeren over de eventuele financiële consequenties daarvan.
3. Afspraken
1. Verhindering dient zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 48 uur voor de afspraak, aan Beauty Trend Utrecht te worden doorgegeven.
2. Wanneer een afspraak niet of niet tijdig wordt geannuleerd, heeft Beauty Trend Utrecht het recht het volledige bedrag van de gereserveerde behandeling in rekening te brengen. Dit bedrag dient binnen 14 dagen te worden voldaan.
3. Indien de cliënt 5 tot 15 minuten te laat arriveert, kan de behandeltijd worden ingekort, zonder aanpassing van het tarief.
4. Indien de cliënt meer dan 15 minuten te laat arriveert, kan de afspraak worden geannuleerd, waarbij het volledige behandeltarief verschuldigd blijft.
5. Beauty Trend Utrecht zal bij verhindering van haar kant de cliënt zo snel mogelijk, maar uiterlijk 24 uur voor de afspraak informeren (uitgezonderd bij ziekte).
6. Zowel de cliënt als Beauty Trend Utrecht zijn niet verplicht aan bovenstaande bepalingen te voldoen in geval van overmacht, zoals omschreven in wet en jurisprudentie.
4. Persoonsgegevens & Privacy
1. De cliënt verstrekt vóór of bij de eerste behandeling alle gegevens die nodig zijn voor een zorgvuldige uitvoering van de behandeling.
2. Deze gegevens worden opgenomen op een klantenkaart en verwerkt in een klantenbestand.
3. Beauty Trend Utrecht behandelt alle persoonlijke gegevens conform de geldende privacywetgeving (AVG).
4. Gegevens van cliënten worden niet gedeeld, verkocht of verhuurd aan derden, tenzij de cliënt hiervoor vooraf schriftelijke toestemming heeft gegeven.
5. Betaling
1. Alle prijzen van behandelingen en producten zijn duidelijk zichtbaar vermeld in de salon.
2. De genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen gelden gedurende de vermelde periode en/of zolang de voorraad strekt.
4. Betaling van behandelingen en eventuele producten dient direct na afloop contant of per pin te worden voldaan.
5. Prijswijzigingen en kennelijke fouten op de website of in andere uitingen zijn voorbehouden.
6. Aansprakelijkheid
1. Beauty Trend Utrecht is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat de medewerker is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
2. Beauty Trend Utrecht is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt in de salon.
7. Klachten
1. Eventuele klachten over een behandeling of product dienen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken na ontdekking, zowel mondeling als schriftelijk aan de eigenaar van Beauty Trend Utrecht te worden gemeld.
2. Beauty Trend Utrecht zal binnen vijf werkdagen een passend antwoord of voorstel doen.
3. Indien een klacht over een behandeling gegrond wordt verklaard, zal Beauty Trend Utrecht de behandeling kosteloos opnieuw uitvoeren, tenzij dit aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
8. Garantie
1. Beauty Trend Utrecht biedt één week (7 dagen) garantie op behandelingen en producten.
2. De cliënt wordt tijdens de behandeling geïnformeerd over mogelijke huidreacties.
3. De garantie vervalt wanneer:
* De cliënt vooraf is geïnformeerd over het verwachte resultaat of de duur van het effect;
* Andere dan geadviseerde producten zijn gebruikt;
* De adviezen voor thuisverzorging niet zijn opgevolgd;
* Medisch advies niet binnen vijf werkdagen is opgevolgd;
* Producten niet volgens advies of gebruiksaanwijzing zijn gebruikt.
9. Geheimhouding
1. De medewerker is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt tijdens de behandeling deelt.
2. Informatie geldt als vertrouwelijk wanneer dit door de cliënt is aangegeven of wanneer dit uit de aard van de informatie blijkt.
3. De geheimhoudingsplicht vervalt uitsluitend wanneer een wettelijke bepaling of rechterlijke uitspraak verplicht tot het verstrekken van informatie.
10. Beschadiging & Diefstal
1. Indien de cliënt schade veroorzaakt aan meubilair, apparatuur of producten, heeft Beauty Trend Utrecht het recht hiervoor een schadevergoeding te eisen.
2. Bij diefstal doet Beauty Trend Utrecht altijd aangifte bij de politie.
11. Gedrag in de salon
1. Van cliënten wordt verwacht dat zij zich in de salon gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
2. Bij herhaaldelijk onbehoorlijk gedrag kan de medewerker de toegang tot de salon weigeren, zonder verdere toelichting.
3. Beauty Trend Utrecht werkt conform de hygiënerichtlijnen van de HAM-code voor schoonheidsspecialisten.
4. Ook van cliënten wordt verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiënevoorschriften van deze code.
12. Toepasselijk recht
1. Op alle overeenkomsten tussen Beauty Trend Utrecht en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn te raadplegen op de website en beschikbaar in de salon.
3. In geval van interpretatieverschillen is de Nederlandse tekst van deze voorwaarden leidend.
4. Steeds geldt de laatst gepubliceerde versie of de versie die van kracht was op het moment van de overeenkomst.